Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Nincs megjeleníthető elem

Vastagbőr

Nincs megjeleníthető elem

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

4,7 milliárd forinttal drágábban építhet a Duna Aszfalt

Az eredetileg tervezett 8,9 milliárd forint helyett 13,6 milliárd forintért építhet utat a Duna Aszfalt - derül ki a szeptember 11-i Közbeszerzési Értesítőből. A cég a 445. sz Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakaszának (I. és II/1 építési ütemek) megépítésére kapott megbízást.

epitoipar.png

A szerződés eredetileg becsült összege 8,9 milliárd forint lett volna, a Duna Aszfalt ajánlata ennél 4,7 milliárd forinttal magasabb összegről szólt, mégis ő nyert. Az nem derül ki az értesítőből, hogy mi az oka a drágulásnak.

A Duna Aszfalt azon építő cégek egyike , amelyek az építőipar nagyon nehéz helyzet ellenére nem csak hogy talpon tudtak maradni, de évről évre nagyobb a forgalmuk, részben a közbeszerzéseknek köszönhetően, 2013-ban például, júniusig, 18 milliárd forintnyi közbeszerzést nyert el. Szíjj László cégének 2012-ben 1 milliárd forintos adózott eredménye volt, az üzletember jelenleg tíz cégben érdekelt tulajdonosként, illetve a kecskeméti önkormányzat tulajdonában álló BÁCSVÍZ igazgatósági tagja.

2009-ben a Duna Aszfalt az egyik nagykőrösi út burkolatának felújítását végezte, amelyre az önkormányzat meghívásos közbeszerzést írt ki. Szabó Zoltán MSZP-s parlamenti képviselő szerint összesen három céget hívtak meg: a botrányos múltú Vegyépszer Zrt.-t, a Szíjj tulajdonában álló Duna Aszfalt Kft.-t és egy másik Szíjj-céget, a Hódút Kft.-t. Az is kiderült, hogy Szíjj lánya a nagykőrösi polgármester fiának a felesége. A szocialista politikus fideszes összefonódást emlegetett és azt is elmondta, hogy egy fel nem kért cég is indult, a W-Mix Kft., amelyben korábban a Szíjj egy harmadik cégének, a Vakond Út- és Építőipari Kft.-nek volt tulajdonrésze, de azt kivásárolta a Vegyépszer.

2012 nyarán elnyerték az M43-as autópálya Makó és Nagylak közötti szakaszának megépítését. A 23,1 km-es szakaszra nettó 46,49 milliárd forintos ajánlatot tett, ezzel az EKMS-M43 konzorciumot utasította maga mögé. A vesztesek nem voltak elégedettek a döntéssel, ezért az EuroAszfalt, valamint a Közgép, a Magyar Aszfalt és a Swietelsky alkotta konzorcium a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kérvényezték az eredmény semmissé tételét. A KD végül elutasította a kérelmet, így a Duna Aszfalt maradt a kivitelező.

A Duna Aszfalt volt az, aki versenytársak nélkül nyerte el a miniszterelnök által alapított Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány által „einstandolt” Felcsúti arborétum felújítási munkáinak egy részét, és ez a cég kapta a Közgép Zrt. után a második legnagyobb, 5 milliárd forintos hitelkeretet az MFB-től.

Eredeti kép: falramentaparlament

 

süti beállítások módosítása