Azután, hogy a témában már egyszer kipanaszkodtam magam, azt gondoltam, nem nagyon lesz már érdekesebb történet arról, milyen rosszindulattal fogadják egyes hivatalnokok az állampolgárok megkereséseit.
De azért még sikerült ezt felülmúlnia az egyik fővárosi igazságszolgáltatási intézménynek, ahol a telefonközpontos (!) megkérdezte, hogy azért hívogatom-e őket e-mail címért, mert GYES-en vagyok és sok a szabad időm – majd akkorra már sokadik alkalommal ismét válasz és köszönés nélkül lerakta a telefont. Ezen ma már csak mosolygok, de akkor eléggé sokkolt, hogy milyen országban is élünk.
Több kommentelő jelezte egyébként, hogy hasonlóan szívtépő élményei vannak a hivatalokkal való levelezéssel kapcsolatban, ezért most inkább pozitív leszek és rácáfolok arra, hogy minden állami intézményben rossz arcok dolgoznak Magyarországon. Íme, két példa a KiMitTudról, ahol proaktív volt a közérdekű adatokat kezelő intézmény és szólt, ha problémát, javítanivalót látott.
A Magyar Posta Zrt. munkatársai a „Kereskedelmi termékek a postákon” című adatigénylésre válaszoltak és még azt is megírták, hogy hol fogadják közvetlenül az ilyen kérdéseket. Az adatigénylő egyébként arról kérdezte a Magyar Postát, hogy milyen forrásból és mekkora összeget költ a hálózatában árusított kereskedelmi termékek (pl. könyv, DVD, papír-írószer, édesség, játék, ajándék, üdítő, kávé, ásványvíz, pipereholmik) hirdetésére.
Dolgoznak még az országért és a lakosságért tenni akaró emberek a Honvédelmi Minisztériumban is, hiszen onnan nemrég megkereste a KiMitTudot egy munkatárs azzal kapcsolatban, hogy ők találtak a honlapon négy nekik címzett adatigénylést januári dátummal, de ebből kettőt nem kaptak meg az e-mail címükre, viszont olvasták a honlapon, ezért amire tudtak már választ is küldtek. (A Honvédelmi Minisztériumnak küldött összes közérdekű adatigénylés itt található.)
***
Legutóbb regisztrált adatgazdák a KiMitTudon, ha közérdekű adatokkal kapcsolatos kérdésed van, ezeken a linkeken írhatod meg nekik:
Legfrissebb kommentek