Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Nincs megjeleníthető elem

Vastagbőr

Nincs megjeleníthető elem

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

Kinyittattuk a gödöllői bicikliparkolót

„Több mint 100 férőhelyes gépkocsiparkoló és 105 férőhelyes fedett kerékpártároló létesült a gödöllői vasútállomáson. A ma átadott parkolóhelyeket a MÁV Zrt. és Gödöllő önkormányzata közösen építtette az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával." – írta a tavaly június 26-án megjelent sajtóközlemény. Idén június 26-án a volt raktárépületben kialakított parkoló még mindig zárva tartott. A MÁV állomásokon megszokott viszonyokhoz képest egyedülálló biciklitárolót ugyanis az átadóceremónia után egyből be is zárták.

godollo tarolo.jpgElől a kerékbetörős támaszok, háttérben a fedett B+R és az autóparkoló

 

A fedett biciklitárolóban – a kültéri rosszul használható, csak a kerék rögzítésére alkalmas támaszokkal ellentétben – olyan korlátokat helyeztek el, melyekhez két biciklit is biztonságosan hozzá lehet kötni. A 243 négyzetméteres épületben ráadásul különleges kerékpároknak (tandem, gyerekutánfutós bicikli, stb.) is kialakítottak helyet, de egy pihenőhely, egy teakonyha és egy mosdó is bekerült az épületbe. A MÁV és Gödöllő városának együttműködésében, 90%-ban EU pénzből megépített 130 milliós parkoló beruházás kivitelezését a közbeszerzésen kiválasztott Magyar Aszfalt Kft. és az AKL Mérnökiroda végezte, a 10 éves fenntartási kötelezettséget az önkormányzat vállalta.

„Több hónapos titkolózás után májusban nyilvánosságra hozta a 2007 és 2013 közötti kerékpáros közlekedésfejlesztésekről szóló jelentését a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Az általunk megkérdezett civilek szerint is pontos anyag nagyon súlyos kritikát fogalmaz meg a pályázati rendszerrel, a pályázó önkormányzatokkal és az elkészült beruházásokkal kapcsolatban. Szintén tavasszal jött ki az Állami Számvevőszék 2004 és 2012 közötti biciklis fejlesztések pénzügyi vonzatait vizsgáló tanulmánya, mely kiemeli a hazai és uniós pályázatok összehangolatlanságát, de úgy véli, hogy a meghatározott célok mégis teljesültek." – Használhatatlan bicikliutak is épültek az EU pénzéből


Múlt héten megkerestük a városüzemeltetéssel foglalkozó VÜSZI Kft.-t, hogy megtudjuk, miért nem használhatják még mindig a gödöllőiek a vasúti átszállást biciklivel is elérhetővé tevő épületet. Lantai Csaba, a VÜSZI igazgatója megkeresésünkre többek közt a MÁV-val és a többi szereplővel való egyeztetéseket, az engedélyezések és garanciális problémák elhúzódását jelölte meg a késés okaként.

Úgy tűnik, ezek a gondok pont most hárultak el, ugyanis szerdai ottjártunkkor a tároló még zárva volt, hétfőn viszont a Magyar Kerékpárosklub gödöllői szervezete, a Kerékpárosbarát Gödöllőért vezetője értesített minket, hogy megnyílt a parkoló. Füle Sándor elmondta, hogy a tárolót reggel az első vonat indulása előtt biztonsági őr nyitja, este az utolsó vonat után pedig zárja. Lantai Csaba azt is elárulta, hogy 23 és 5 óra között pedig a Királyi Váró biztonsági őre tudja kiszabadítani a bent ragadt bringákat.

godollo mukodik.jpgfotó: Gödöllői bicajos vagyok facebook csoport

Amennyiben Ön is látott bringásoktól elzárt biciklitárolót, vagy értelmetlenül megépített bicikliutat, írjon nekünk az aron.halasz@atlatszo.hu címre!

süti beállítások módosítása