Múlt hónapban az atlatszo.hu közadatigénylésben kérte ki a "Magyarország jobban teljesít"-kampány részletezését a Miniszterelnökségtől. Megtudtuk, hogy a kormányzati sikerpropaganda nyomtatott és online sajtóbeli, valamint közterületi megjelenésére várhatóan bruttó 256,7 milliót költenek. Ezután a tévéspotok és a tájékoztató füzetke költségei iránt érdeklődve benyújtottunk egy újabb közadatigénylést. A videóknak csak a gyártási költségét sikerült megtudnunk, a kis színes prospektus viszont cakkpakk 91,5 millióba került.
Már az első adatigénylésben is azt kérdeztük a Miniszterelnökségtől, hogy "tételesen mely nyomtatott és elektronikus médiában mennyi hirdetés jelent ill. jelenik meg, mekkora költségen", ám mivel ennek ellenére nem kaptunk adatot a televíziókban sugárzott reklámfilmekről, új adatigénylést nyújtottunk be. Ebben konkrétan a "Magyarország jobban teljesít"-kampányhoz kapcsoló tévé- és rádióspotok elkészítésére és sugárzására, valamint a postaládákba eljuttatott tájékoztató füzetek előállítására és kiküldésére vonatkozó szerződéseket kértük.
A Miniszterelnökség válaszában tájékoztatott, hogy - mint már első alkalommal is közölték - 2013.február 20-án vállakozási keretszerződést kötöttek a Lounge Design Kft.-vel a Miniszterelnökség 2013-2014. évi kommunikációs feladatainak ellátásához kapcsoló kreatív feladatokra. A szerződés keretösszege 150 millió forint + Áfa, mely 90%-kal, vagyis nettó 135 millióval emelhető. Ennek a szerződésnek a részeként rendelték meg a cégtől a tévéspotokat, 8 millióért. Azt, hogy melyik csatornákon, hány alkalommal, és mennyiért jelentek meg a reklámok, másodszorra sem közölte a Miniszterelnökség.
A füzetke kreatív költségeit szintén megkaptuk:
Az előállítással és terjesztéssel kapcsolatban a 1204/2013. (IV. 15.) Korm. határozat értelmében a KIM az adatgazda, így igénylésünket neki továbbította a Miniszterelnökség, és a minisztérium meg is válaszolta. A prospektus 4,15 millió darab megrendelt példányának előállítását bruttó 55.392.955 forintért a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó végezte, a terjesztést a Magyar Posta bruttó 32.677.100 forintért. A kreatív, az előállítás, és a terjesztés költségeit összeadva kijön, hogy összesen 91,5 millióba fájt az adófizetőknek a sikerfüzet.
(kép innen)
Legfrissebb kommentek