Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

Kálomistától az RTL-ig: hűtlen kezelés gyanúja az MTVA-nál

Ötszázmillió forintot meghaladó hűtlen kezelés és pénzmosás miatt fog vádemelési javaslatot előterjeszteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a közmédiánál. Az ügy még az előző vezetés és Cselényi László sara, a gyanús cégek között felbukkan egy RTL Klub-közeli vállalkozás, a feljelentők között pedig megtaláljuk Kálomista Gábor nevét is.

Hacktion-1×01-01.jpg

kép forrása: Sorozatjunkie

A Népszava értesült a napokban arról, hogy több cég hatalmas, irreális összegekért szerződött a köztévével különféle sorozatok gyártására. Ezek a vállalkozások azonban nem végeztek érdemi munkát, hanem továbbszerződtek a műsorok valódi készítőivel. A lap információi szerint az erre szánt közpénzek feléért, harmadáért gyártották le a műsorokat. Az ügynek jelenleg öt gyanúsítottja van, a kárérték 550 millió forint.

A Népszabadságban megjelent cikk szerint 2010 nyarán a Duna TV kuratóriumának fideszes és kereszténydemokrata tagjai adták át a rendőrségnek a televízió gyanús szerződéseit, mert „hanyag, súlyosabb esetben hűtlen kezelés bűncselekményének gyanúja vethető fel”. Szabó László, akkori fideszes kurátor indoklása alapján a Duna TV akkori elnöke, Cselényi László nem tájékoztatta őket részletesen a kérdéses szerződések megkötéséről és arról, hogy miért kellett plusz cégeket beiktatni a televízió és a műsorgyártók közé. Érdekes színfolt, hogy a Népszava szerint a Fideszhez és a mostani kormányhoz közeli emberek is érintettek az ügyben, a cégek többsége felszámolási vagy végrehajtási eljárás alatt áll, van olyan, amelyiknek több száz milliós a tartozása.

A Hír24 cikkében az olvasható, hogy Cselényi nyolc sorozatot rendelt meg külsős cégektől és összesen 1,358 milliárd forintot fizetett ki. Végül azonban csak kettőre, a Suli-buli és az Egy különleges ember története címűekre kötött szerződést Turi Sándor cégeivel, ahogy az az Origo Soma-díjas cikksorozatából kiderül. A Suli-buliért 162,5 millió forintot kapott a See Walker Television Szolgáltató Kft., az Egy különleges emberért pedig Jadedragon Kft.-nek jutott 205,2 millió forint. A történet azonban tovább bonyolódott és nem véletlen, hogy a két sorozat címe nem készült el. A különleges emberről, egy időutazó magyar vállalkozóról készült sorozat helyett ugyanis a Hacktion készült el, az ezoterikus történetű Suli-buli helyett pedig a Munkaügyek.

A két sorozatot a köztévé gyakori beszállítójaként fellépő Kálomista Gábor forgatta. 2010-ben azt nyilatkozta, hogy cége nem a Duna TV-vel, hanem a Jadedragonnal és a See Walkerrel állt kapcsolatban. Állítása szerint amikor a szerződést megkötötték, nem ismerte a két cég és a Duna TV között fennálló megállapodást, a szerződött összeg „reális”, de minimális volt. Kálomista 2011-ben Böröcz Istvánnal, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) akkori vezérigazgatójával együtt tettek feljelentést a szerződések miatt.

Az ügyben érintett lehet a Hír 24 információi alapján az Apokalipszis Kft. is. Az atlatszo.hu 2011-ben közérdekű adatigényléssel fordult az MTVA-hoz, hogy kikérje közmédia és az Apokalipszis Kft. között létrejött szerződéseket. A korábban kikért 2011-es szerződéslista alapján ugyanis az Origo azt állította, hogy az alap kétszer fizetett az Apokalipszisnek három rajzfilmért (Az utolsó mohikán, Zorro legendája, A dzsungel könyve) és bár kötelessége lett volna, nem mutatta meg a szerződéseket. Az MTVA tagadta, hogy kétszer kötöttek volna szerződést, mindössze arról volt szó, hogy kétszer iktatták. Az Apokalipszis egyenként 96,9 millió forintot kért a sorozatokért, szakértők szerint túlárazta őket.

Az Apokalipszis kilencedik helyen szerepelt a jelentős összegű adótartozók listáján, 2011. október 28-án 824,5 millió forint adótartozása volt és 800 millió forint kamatot és bírságot is követelt tőle a NAV. Beszámolója szerint 2010-ben az RTL Klubnak készített műsorokat (Itthon, Menetrend), továbbá ők közvetítették a labdarúgó-mérkőzéseket is. Ehhez kapcsolódóan 2005-ben, már akkor is az RTL-lel koprodukcióban készített műsor miatt, megvádolták a céget futballpénzek eltüntetésével.

Az RTL-vezérig érnek az Apokalipszis-ügy szálai

Dirk Gerkens RTL-vezérig terjed az offshore hátterű, milliárdos köztartozást felhalmozó és több korrupciógyanús állami szerződéssel büszkélkedő Apokalipszis Kft. kapcsolatrendszere. Tovább a teljes cikkre.

Az Apokalipszis tulajdonosa egy washingtoni székhelyű, Seychelle-szigeteki képviselettel rendelkező offshore cég. Az atlatszo.hu-nak korábban nyilatkozó források szerint az Apokalipszis Kft. az RTL Klubhoz közel álló vállalkozás, a cég korábbi tulajdonosa és ügyvezetője Bessenyei István korábban az RTL-vezér, Dirk Gerkens vezérigazgatói tanácsadója volt. Bessenyei azóta állítása szerint nem ad tanácsokat Gerkensnek, külföldre költözött és a tulajdonrészét is eladta az Apokalipszisben, amely fantomizálódott.