Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

Egykori titkosszolga jegyzi az új magyar légitársaságot

A Magyar Nemzet információi szerint hamarosan megkezdi működését az új nemzeti légitársaság, a Sólyom. A lap szerint a cég mögött közel-keleti befektetők állnak, az atlatszo.hu viszont csak egy félmilliós tőkéjű holdingot, és az NKH volt légügyi igazgatóját találta, akinek 2010-ben az izraeli gépek berepülése miatt kellett távoznia. Izgalmas történetnek ígérkezik.

sólyomair.jpg

Szombaton írta meg a Magyar Nemzet, hogy a Malévot pótolni hivatott új nemzeti légitársaság már felszálláshoz készülődik. A kezdetben hatgépes, de a tervek szerint 2017-ben már ötvengépes flottával tevékenykedő, egyébként a prémium kategóriában például a Turkish Airlinesszal versenyezni kívánó légitársaság neve Sólyom lesz. Nem tudjuk, hogy ezzel a tulajdonosok egy volt köztársasági elnöknek szeretnének emléket állítani - ebben az esetben örülhetünk, hogy nem Plagi bácsira gondoltak - , vagy a külföldiek számára könnyebben ejthető, és egyúttal sokkal nemzetibb Turul elnevezés már szerintük is túl sok lett volna rögtön az elején.

A saját állítása szerint hamarosan már jegyeket áruló cég mögött a lap szerint közel-keleti kisebbségi befektetők állnak, és augusztusban elindíthatja járatait Európába és a Közel-Keletre, jövőre pedig el akarja érni a Malév egykor  hárommilliós utasforgalmát.

"Cégbírósági adatok szerint június 13-tól hatályos a Sólyom Hungarian Airways Kft. változásbejelentése." - írja a Magyar Nemzet, és valóban: ekkor nevezték át Sólyommá a 3 millió forint jegyzett tőkével rendelkező, 1999-ben alapított Avicraft Légiszolgáltató és Kereskedelmi Kft.-t. A cég tulajdonosa 2013.05.21-től a 2013.04.03-án 500.000 forint tőkével bejegyzett SÓLYOM Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. lett, amelynek tevékenységi körei között például a dohányáru-kiskereskedelem is szerepel.

A tulajdonosok szemmel láthatóan komolyan gondolják a dolgot, és a légitársasághoz kapcsolódó minden lehetséges területet igyekeztek lefedni: a Sólyom Holding az utóbbi két hónapban kilenc új céget alapított Sólyom Air előnévvel. Így lett Informatikai Szolgáltató, Intermodális Központ, Központi Beszerzési és Közbeszerzési, Légi jármű és Légijármű-alkatrész Kereskedelmi és Forgalmazó, Parkoló-üzemeltetési, Pénzügyi és Számviteli Szolgáltató, PR-Marketing, Projektmenedzser, és Utazásszervező Kft. is.

A Sólyom Holding tulajdonosai Hurtyák Róbert András, Lucsik János és Vágó József, aki egyúttal a Sólyom Hungarian Airwayes ügyvezetője is. Érdekesség, hogy 2013.04.16-án jegyezték be hármójuk másik közös cégét, a FÉSZEK - Első Magyar Letelepedési Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-t. Hurtyák Róbert a muszlim országoknak HALAL vágású magyar bárányhúst kínáló Times Square Holding Kft. ügyvezető-tulajdonosa. Lucsik János hivatalos közbeszerzési tanácsadó, és a híres örmény Ararat brandy kizárólagos magyarországi forgalmazója. Ő a Sólyom Holding és valamennyi Sólyom Air ügyvezetője.

Vágó József 1990 után a Nemzetbiztonsági Hivatal tisztjeként a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér védelmét látta el, majd 2007-ben kinevezték a Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi igazgatójává. Ebből a pozícióból az izraeli gépek berepülése miatt Honig Péter közlekedési miniszter 2010 . március 24-én felfüggesztette, majd 2010. szeptember végén közös megegyezéssel távozott a légügyi hatóságtól. Ezután a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium biztonsági tanácsadójaként dolgozott, és a Jobbik információi szerint 2010 decemberében alapított cége, a gyógykészülékeket is forgalmazó V-Team Consulting Kft. a 2011-ben elkészült Nemzeti Légügyi Stratégia Védelmi Munkacsoportjának vezetője volt. Itt szeretnénk gratulálni a Magyar Hírlapnak, ami 2010-ben külön cikkben taglalta Vágó NBH-s múltját és hogy ő "Gyurcsány Ferenc bukott kormányfő anyósához, Apró Piroskához közel álló" ember, most pedig egy szót se ejtett egyikről se. Végülis most nemzeti légitársaságról van szó.

A cégadatokat az Opten szolgáltatta.