Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

A Fővárosi Állatkert a legbarátságosabb adatgazda

A Fővárosi Állat- és Növénykert egy elsőre talán picit furának tűnő, a tavaly februárban született zsiráfborjú ellátásának költségeit firtató közadatigénylésre is abszolút segítőkészen és korrekten válaszolt, valamint levele végén külön nyomatékosította a jövőbeni állampolgári megkeresésekkel kapcsolatos készségességét, ezért az atlatszo-hu a megtisztelő Legbarátságosabb Adatgazda címet adományozza neki.

zsirafborjú.jpg

Az atlatszo.hu által üzemeltetett KiMitTud közadatigénylő portálon az oldal felhasználói jellemzően állami és önkormányzati szervekhez, intézményekhez és cégekhez nyújtanak be azok tevékenységével, de különösen gazdálkodásával kapcsolatos közérdekű adatok megismerésére irányuló igényléseket. Emiatt picit furcsának tűnt, és talán még kissé vicces is volt, hogy Indruch Beáta március 22-én a Fővárosi Állat- és Növénykerttől a 2012. év februárjában született zsiráfborjú éves ellátásának költségei (pl. takarmányozás, kenel-tisztántartás) iránt érdeklődött. Az Állatkert kommunikációs osztályának vezetője, Simonyi Gábor az adatigénylés után néhány nappal az igénylőtől a telefonszámát kérte a minél pontosabb válasz érdekében, de mivel Indruch Beáta nem jelentkezett, Simonyi Gábor kedden egy hosszabb levélben válaszolt a közadatigénylésére.

Simonyi Gábor maga is meghökkentőnek nevezi az érdeklődés tárgyát, tehát a zsiráfborjú ellátásának költségeit firtató közadatigénylést, és rögtön a válasz elején leszögezi, hogy az Állatkert nem rendelkezik a kérdéses adatokkal, mert egyedre lebontott költségnyilvántartást több okból sem vezetnek. Ezután részletesen kifejti és megmagyarázza ezeket a okokat (indokolatlan emberi és technikai erőforrás bevonását igényelné, közös kifutó stb.), majd hozzáteszi, hogy legfőképp nem is ezek miatt nincs náluk egyedenkénti költségnyilvántartás, hanem azért, mert annak "az égvilágon semmiféle értelme nem lenne. Az  Állatkert sem tudományos, sem gazdasági szempontból nem jutna olyan többletinformációhoz, ami munkánkat hatékonyabbá tenné, vagy szakmai színvonalát emelné.". Simonyi hozzáteszi, hogy ők a maguk részéről nem is hallottak olyan modern és korszerű állatkertészeti tevékenységet folytató intézményről, ahol ilyen, vagy legalábbis hasonló adatkezelési gyakorlatot folytatnának. Ezután kötelességszerűen felhívja az adatigénylő figyelmét - és segítségképpen az Infotv. vonatkozó, teljes 31. paragrafusát is bemásolja - arra, hogy ha a kapott adatszolgáltatással elégedetlen, akkor az Infotv. értelmében 30 napon belül bírósághoz fordulhat jogorvoslatért.

Majd következik a válaszlevél utolsó bekezdése:


"Végül, de nem utolsó sorban szeretném hangsúlyozni és megerősíteni, ha
az Állatkert tevékenységével kapcsolatban bármire is kíváncsi lenne,
és kérdéseit a mostanra már ismert email címemre eljuttatja, azt a
lehető leghamarabb megválaszoljuk. És mindezt megteheti nyugodtan úgyis,
hogy levelének nem kell szükségszerűen az idézett törvényektől
hemzsegnie. Nem azért válaszolunk, mert a jogszabályok ezt írják elő,
hanem azért, mert ezt így találjuk rendjén valónak."

A maximálisan korrekt és segítőkész válaszlevélért, valamint különösen annak példaértékű záró bekezdéséért az atlatszo.hu a megtisztelő Legbarátságosabb Adatgazda címet adományozza a Fővárosi Állat- és Növénykertnek.

A KiMitTud oldal felhasználói nevében is köszönjük együttműködését, és reméljük, hogy más adatgazdák is felsorakoznak mellé.

(kép innen)