Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Nincs megjeleníthető elem

Vastagbőr

Nincs megjeleníthető elem

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

Járókelő.hu: még mindig nincs kész a Margit híd

A közterületeken tapasztalható anomáliák bejelentésére szolgáló civil kezdeményezés, a Járókelő.hu olvasói az elmúlt hónapokban is belefutottak Simicska Lajos cégeibe. A legérdekesebb a Margit híddal kapcsolatos panasz, ahol kiderült, hogy van olyan rész, ahol két évvel a felújítás befejezése után sem történt átadás-átvétel.

logos margithid.jpg

2013 májusában egy olvasó arról írt panaszt a FŐKERT-nek, hogy a budapesti Margit híd budai hídfőjénél, a 17-es villamos megállójánál már kisebb csapadék esetén is nagy tócsa alakul ki. Hiába alakítottak ki vízelvezetőt a híd felújításakor, az nem látja el a funkcióját. A FŐKERT 4 hónappal később, október elején válaszolt a panaszra. Ebben leírták, hogy ezen a területen nem történt átadás-átvétel, ezért a bejelentést továbbították a felújítást végző és a járdaszakaszt kivitelező MH-Konzorcium részére.

Csak, hogy tiszta legyen a kép: a Margit híd felújítását 2009-ben kezdte el az MH 2009 Konzorcium, amelynek a tagjai a Simicska Lajos-féle Közgép Zrt., a Strabag MML Kft. és az A-Híd Zrt.. A beruházás költségét eredetileg 14,8 milliárd forintra becsülték, a nyertes konzorcium viszont bruttó 30 milliárd forintos ajánlatot adott. A másik pályázó a Vegyépszer volt. Árverseny nem volt, mivel közbeszerzést a kevés jelentkező miatt nem volt értelme kiírni. A hvg.hu korábbi cikke szerint a hirtelen költségnövekedés miatt a fővárosnak 17,1 milliárd forintot kellett előteremtenie. A műszaki átadás-átvétel 2011 decemberében történt a díszkivilágítás felkapcsolásával. Ehhez képest még 2013 októberében is van olyan rész, ahol az átadás mégsem történt meg.

Egy másik bejelentő egy másik Simicska-céggel került közvetetten kapcsolatba. Ő a csepeli Szent István úgy egyik buszmegállójára panaszkodott, miszerint a fenntartó Epamedia Hungary Zrt. nem gondoskodik a buszmegálló takarításáról és karbantartásáról. A csepeli önkormányzat válaszából kiderült, hogy a kérdéses buszmegálló nem az Epamedia, hanem az ugyanehhez a tulajdonosi körhöz köthető Publimont tulajdonában van, ezért a bejelentést továbbították a cégnek. Azt is közölték, hogy az Epamedia a fővárosi tulajdonú közterületekre helyez ki utasvárót, az önkormányzati tulajdonú közterületeken az önkormányzat szerződik erre, esetünkben a Publimonttal, tehát jelen esetben a karbantartás és a takarítás az ő dolguk.

A Publimont nem csak az utasvárókon keresztül van jelen a közterületeken. A Kreatív magazin 2013. október 15-én megjelent cikke szerint a tömeközlekedési eszközök külső reklámfelületei (12 388 db) mind a Publimonté, az 578 óriásplakát hely többsége az Epamedia és a Publimont tulajdonában van, de az 589 citylight helyből is részesednek. A BKV és a Fővárosi Közgyűlés 2011 óta nem tudott hibátlan közbeszerzést kiírni. A szakmai kérdések mellett az is felmerült, hogy a Fidesz-közeli cégek felé lejtett a pálya. 2011-ben például, írja a Kreatív, csak olyan cég indulhatott, amelyik rendelkezik legalább két darab, egyenként legalább ötvenmillió forintos, magyar önkormányzattal kötött reklámgazdai szerződéssel. Ennek a feltételnek kizárólag a Simicska-cégek feleltek meg.

Eredeti képek: Járókelő.hu

süti beállítások módosítása