Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Szavazz ránk a Goldenblogon

HTML doboz

Kövess minket!

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr

elofizetok.png

Atlatszo.hu a facebookon

Hirdetés

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Atlatszo.hu

Legfrissebb kommentek

Ténytár

  • loader.gif
  • loader.gif

Google hirdetés

Felcsúti stadion: nem csak magánadományokból épül

Hiába büszke arra Orbán Viktor, hogy a felcsúti stadion építéséhez nem vettek igénybe állami pénzt, az építtető alapítványhoz befolyt több milliárdos társasági adókedvezmény közpénznek számít.

1044336_10200607460961216_1773122917_n.jpg

„A mi akadémiánk, amely nem pályázik nemzetközi babérokra, köszöni szépen, a saját utánpótlás-nevelésének meg az ide érkező magánadományoknak köszönhetően – közhasznú alapítványként – áll a lábán.” – mondta Orbán Viktor az általa alapított Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia honlapjának adott interjújában. Az általa magánadományokként megnevezett források jelentős része azonban nem egészen az. Az akadémiát működtető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány, ahogy arról korábban már írtunk erről, 2012-ben úgy számolt, hogy mindössze 810 millió forintot áll majd  önrészként, 2,7 milliárd forint pedig társasági adókedvezmény formájában folyik be a kasszába. 

2011. július 1-je óta társasági adókedvezmény (TAO) vehető igénybe, ha a vállalkozások támogatják az úgynevezett látvány-sportágakat, vagyis a labdarúgást, a kézilabdát, a kosárlabdát, a vízilabdát és a jégkorongot. A támogatás céljai törvényben meghatározottak, ezért a szakszövetségekhez, amatőr és profi sportszervezetekhez, közhasznú alapítványokhoz befolyó pénzt utánpótlás-nevelésre, a képzéssel összefüggő feladatokra, a sportrendezvényekhez szükséges biztonsági követelményeket szolgáló infrastruktúra fejlesztésére, meghatározott beruházásokra, felújításokra, illetve személyi jellegű ráfordításokra lehet költeni. Tehát stadionépítésre is. 2012-ben 15 milliárd forint folyt be a focicsapatokhoz TAO-ból, ebből 2,8 milliárd Felcsútra került, vagyis több mint amire számítottak. 2013-ra az MLSZ 2,2 milliárd forintos támogatást javasolt az alapítványnak.

Orbán Viktor téved, amikor azt mondja, hogy a társasági adókedvezmény magánadomány. Valójában közjogi értelemben közpénz, állami támogatás, a bevezetésekor így kellett engedélyeztetni az Európai Bizottsággal. Másképpen fogalmazva, ha nem lenne, akkor adó formájában be kellene fizetniük a cégeknek, vagyis ez a bevétel hiányzik az államkasszából. Ugyanúgy állami támogatás, mint a személyi jövedelemadóhoz kapcsolódó 1 százalékos felajánlások, az már csak részletkérdés, hogy a pénz az adóhivatalon keresztül jut el a támogatotthoz, vagy csak igazolást kell róla kiadni. Szóval, amikor Orbán Viktor azt mondta ugyanebben az interjúban, hogy „minden klub kap állami támogatást a stadionjára, egy klub van, amelyik nem, ez pedig mi vagyunk”, akkor ismét tévedett.

Arról nem is beszélve, hogy az MLSZ nyilvántartása szerint voltak olyan cégek, amelyek milliárdos nagyságrendben támogatták a TAO-n keresztül a felcsúti futballt, de az már nem számít nyilvános adatnak, hogy pontosan mely cégekről van szó. (A hatályos magyar törvények szerint nem tartozik az adófizetőkre, hogy a kieső adóbevételt hova csorgatják.) Éppen ezért azt sem tudjuk, hogy kik voltak az üzleti élet azon szereplői, akiket a miniszterelnök, saját bevallása szerint, politikai pozíciójából fakadó helyzeti előnyéből adódóan meg tudott győzni arról, hogy ez az ügy fontos. Ez a helyzet azonban óhatatlanul felveti azt a kérdést is, hogy vajon az érintett cégek nem azért adták-e ezt a pénzt, mert tudták, hogy a miniszterelnöknek szívügye a felcsúti foci, így abban bíztak, hogy más ügyekben számíthatnak Orbán Viktor személyes jóindulatára? Egy nyilvános céglista segíthetne eloszlatni a kételyeket - az erre vonatkozó betekintési kérelmünknek a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány azonban mindezidáig nem tett eleget.

Stadionépítésre költhető, nem közpénznek látszó közpénzt azonban nem csak a társasági adókedvezménnyel lehet szerezni. Az állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt. például előszeretettel támogatja a sportot, azon belül is a Ferencváros labdarúgó csapatatát. 2011-ben 100 millió forintot, 2012 augusztusában azonban már 250 millió forintot adományozott a cég a Kubatov Gábor Fidesz-pártigazgató által elnökölt Fradinak.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://atlatszo.blog.hu/api/trackback/id/tr995451505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

monaxx 2013.08.14. 09:22:11

Csak a pontosság kedvéért...
a cikk utolsó bekezdésében: 250 millió és nem milliárd!

dszalay · http://www.vipcast.hu 2013.08.14. 10:19:38

Nekem úgy rémlik, hogy volt valahol egy lista, hogy kik támogatják ezt az egészet, köztük olyan cégek mint az OTP, a MOL... Utóbbi ugyebár jelentős részben állami kézben van...

Link elek 2013.08.14. 12:30:04

> ismét tévedett.

NEM, szerintem Orban ennyire nem hulye, siman csak hazudott.

dr yetee 69 2013.08.14. 12:36:13

Pusztán azt nem értem,hogy mi ebben az ujdonság?Ezt csinálja,mióta politizál!

jpmjpm 2013.08.14. 13:08:26

„A mi akadémiánk, amely nem pályázik nemzetközi babérokra, köszöni szépen, a saját utánpótlás-nevelésének meg az ide érkező magánadományoknak köszönhetően – közhasznú alapítványként – áll a lábán.” – mondta Orbán Viktor...

és ezt tök komolyan ki meri jelenteni, amikor tudja, hogy csak "lenyúlt" (értsd: adóba befizetett és aztán szarul felhasznált) pénzekből valósulhat meg egy ilyen beruházás, gyakorlatilag a saját udvarán.

hazug, szar alak ez az ember.

roli101 2013.08.14. 13:09:02

Az egész TAO-t arra találták ki, hogy a focit és főleg felcsútot pénzelhessék Viktorék. A TAO-s pénzekből egyetlen jégcsarnok se épült érdekes módon. Volt aki próbálkozott - mi is -, de valahogy valaki mindig keresztbe tesz, hogy ne épülhessen új csarnok, pedig a pénz meg lenne rá. És ez a támogatás csak jövő évig él, tehát a felcsúti és debreceni focipályán kívül semmi nagyobb dolog nem épült a TAO-ból.
Ebből is látszik, hogy erre lett kitalálva, csak az már nagyon durva lett volna nekik is, ha csak a focira lehetett volna pályázni. Inkább a többinek is dobtak egy kis alamizsnát, hogy befogják az elégedetlenkedők száját.

Makkasz 2013.08.14. 13:27:03

"Látványsport" - ezeket a marhaságokat leírják, beteszik a közlönybe. Unokáik is ezen fognak röhögni. Nem értem hogyan lehet ezt a szarházi maffiát komolyan venni.

Az adományozó cégek mindegyikénél vizsgálatokat kell végezni:

- hűtlen kezelés, sikkasztás - magyarázza el a cégnél döntéshozó, hogyan térül meg ez az adomány a cégnek, hogyan illeszkedik marketing, PR programjába,

- az adott cégek közbeszerzési szerződéseinek tüzetes felülvizsgálata, korrupció gyanújával, megrendelő vizsgálata hatalommal való visszaélés, üzérkedés, korrupció, hűtlen kezelés gyanújával,

- adományozó cégek egyéb kifizetéseinek részletes ellenőrzése,

- a fidesztől tanultak alapján visszamenőleges jogalkotással az adókedvezmény megvonása és az adóhátralékra kamat + büntetés.

Ugyan melyik normális, nem korrupt cég adna pénzt orbáni rémálomra, ahelyett hogy hazavinné a tulaj, Adrián vitorlázna, vagy humanitárius megfontolásból gyógyításra, kutatásra, menhelyre, oktatásra adományozna, aminek van pozitív üzenete.

Világos mint a nap, orbán egy nyomorult, megszállott tolvaj.

Nem értem mi tartja még hatalmon a maffiát. Félelem? Butaság?

csárli hárper 2013.08.14. 13:40:39

"igazmondó" kisztitkárelvtársúr...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)! 2013.08.14. 13:45:02

@Makkasz: "Nem értem mi tartja még hatalmon a maffiát. Félelem? Butaság?"
Az, hogy a többi még szarabb?

Shopping 2013.08.14. 13:48:24

Hogy mennyire kommunista ország vagyunk, ahhoz elég megnézni egy Videoton meccs alatt a hirdetőtáblákat a pálya szélén.

bratyó, tolja a pénzt a havernak.

Röhej.

Sajnos az átlagember NEM gondolkodik, elhiszi amit a Híradóban mondanak.

Nem tudja, hogy a stadionra költött pénz az államtól van elvéve, azt másra is lehetett volna költeni. ( például rá)

Makkasz 2013.08.14. 13:59:16

@dr. Kóser Malac: Ha tőlem lop, elkapom, pofont kap. Nem érdekel hogy a következő tolvaj majd többet akar, vagy hogy korábban is megloptak már.

De félre a tréfát, a látványsport és a kórházi széfek egformán oltári baromságok. Ettől ezeknek menniük kell, választásig sem érdemes várni.

A hazugságfelhőket be ne vedd, iszonyúan gáz a gazdasági helyzet. Én már Csaányi előtt egy héttel eladtam.

December óta keményen megy az adathamisítás. EU pénzek is veszni látszanak, kiszámlázott 500 mrd is kérdés lehet (GDP 1,7%-a), de elég ha a mezőgazdaság első negyedéves 25%-os növekedését megpróbálod elhelyezni. Vagy hogy KSH honlapján foglalkoztatási számokból kivették közmunkásokat, és jövőre az államtitkár 300.000-et ígér.

A valós folyamatok, államosítás, növekvő munkanélkliség, elszálló nyugdíj, növekvő adósság, éves hiány elérése+ 1200 milliárd elvesztése, megalapozatlan bevételi számok azt jelzik, hogy GDP 10%-ának megfelelő magánvagyon felhasználása után csőd szélén az ország.

De hagyuk a tehetségtelenséget, a vérbőszítő lopás miatt kell rájuk borítani az asztalt.

Hogy nincs alternatva? 2006-ban volt? Azt akarod mondani hogy nem Gyurcsány ellen, hanem valaki mellett tüntettek a vandálok? Érdekes felvetés. Úgy látszik a maffia 1998 óta működik. Nem a polgárok javára.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.14. 14:03:14

@Makkasz:
Akkor, hogy értsd:

a TAO látványsportág támogatás nem a cég pénzéből van fizetve, hanem adóból.
A társaságnál keletkezik eredmény, ebből mondjuk 10 millió forint a társasági adó.
Ezt normál esetben be kell fizetni az állami költségvetésbe.
De ha neked azt súgják, hogy jó lenne, ha megtámogatnád a sportot (focit, hogy értsd) akkor befizetsz 5 millát adóba, meg 5-öt focira. Neked semmivel több befizetésed nincs, legfeljebb az állam (mi) kap kevesebbet.
A dolog szépsége, hogy a támogatás, jó szerződéssel, nem csak a fizetendő adót csökkenti, hanem az adóalapot is. Így nem 100 millió az adóalap, hanem 100-5=95, így a fizetendő adó is csak a 95 millió 10%-a, vagyis 9,5 millió.
Alap esetben, ha nem támogatod a sportot, fizet 10 milla adót, Ha támogatod 5 millióval akkor 9 és fél milliót (5 támogatás, 4,5 adó).

A fentiek csak ez évig voltak igazak, már megvan a felcsúti pénz, így módosították a törvényt.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)! 2013.08.14. 14:06:44

@Makkasz: "Úgy látszik a maffia 1998 óta működik. Nem a polgárok javára."
Kis javítás: 1989 -óta működik.

vittore 2013.08.14. 14:10:26

@Makkasz: "Nem értem mi tartja még hatalmon a maffiát. Félelem? Butaság?" Az, kérlek szépen, hogy Te is és én is itt koptatjuk a billentyűzetet, ahelyett, hogy lámpavasra húznánk őket egytől egyig.

Makkasz 2013.08.14. 14:18:17

@régebb óta vagyok Subban mint te: Ez hihetetlen lenne, hogy a sportra adott pénz 100%-ban adó és még adóalapot is csökkentett?

Akkor ennek megszavazása hűtlen kezelés, büntetőjogi és nem politikai kategória. Szerintem ekkora hülyeséget nem csinálhattak.

tomwar 2013.08.14. 14:23:37

@Makkasz: IGY VAN. Ahogy hutlen kezeles az is, hogy vlaki olyannak ir levelet, aki nevvel es email cimmelt regisztralt allampolgar, es meg tevehirdetet es fizetnek. Kihagyni egy ingyenes kommunikacios csatornat, es kifizetni ket masikat nalam kimeriti a hutlen kezeles fogalmat....

s 2013.08.14. 14:36:01

@dszalay: Az OTP-t el lehet felejteni. Az többet szerintem nem ad.

s 2013.08.14. 14:40:23

@jpmjpm: Mi ez a manyup 3000 milliárd Huf-hoz képest? Ezért még egyszer kékre verik a veséjét és nem hogy sajnálni nem fogom, de még azt sem tudom megígérni, hogy nem leszek én az egyik szabad rugó - hogy stílusos legyek.

s 2013.08.14. 14:42:54

@Makkasz: A nép. Az Isten adta nép. Ők is fogják felakasztani.

s 2013.08.14. 14:50:51

@Makkasz: "Hogy nincs alternatva? 2006-ban volt? Azt akarod mondani hogy nem Gyurcsány ellen, hanem valaki mellett tüntettek a vandálok?"

Különbözik a két csapat. Az egyik kiharcolja, hogy a másik elbukjon, emez meg csak vár. Aztán amikor elbukott a kormány, akkor besétál a helyére. 2007-től folyamatos volt az ellenzék nyomása. Nem volt alaptalan, de nem is volt konstruktív. Most lényegében nincs ellenzék. A fidesz a gazdasággal harcol. Nincs politikai ellenfele. Zavarja is ez, ezért próbál valami ellenséget kreálni. A valóság a fidesz legnagyobb ellenfele. Arról viszont folyton el akarja terelni a figyelmet.

s 2013.08.14. 14:56:07

@tomwar: Ezt a lámpavas alatt olvasd fel nekik. Nem lesz az első helyen, mert kurva sok minden van, ami ezt simán beelőzi. Pl. 3000 milliárd HUF manyup vagyon. Én azért kegyes ítéletet mondanék. "Vérük ne hulljon!" Ez a régi szép időkben máglyahalált jelentett egyébként.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.14. 15:05:16

@s: Az ellenség mindig kell, az ellen lehet fanatizálni a népet.

s 2013.08.14. 15:06:38

Közeleg az idő.

index.hu/belfold/2013/08/14/fokozott_ellenorzes/

Ezt nem fogja eltűrni senki. Hol van ez már a vandálok megfékezésétől?

s 2013.08.14. 15:09:05

@Online Távmunkás: Csak a hülyéket. Kis hazánkban sok a hülye, de előbb-utóbb megokosodnak. Addigra kell a fidesznek kurva messzire menni, mert amit ezért kapnak, azt nem teszik ki az ablakba.

nu pagagyí 2013.08.14. 15:14:44

Formailag igaza van Orbánnak. Nem nevezhető közpénznek amit a cégek saját elhatározásukból, normatív szabályok alapján adományoznak. Erkölcsileg viszont sáros a Kedves Vezető, mert egész rendszere kényszereken alapul (nemcsak a focitámogatás). Aki adhatna, de nem ad, az megnézheti magát.

Libatolvaj takarodj 2013.08.14. 15:32:34

"Ugyanúgy állami támogatás, mint a személyi jövedelemadóhoz kapcsolódó 1 százalékos felajánlások"

Ha ez igaz és az 1 százalékos felajánlás állami támogatás, akkor hol lehet utána nézni, hogy a különböző szervezetek mennyi állami támogatást kaptak ebben a formában?

Mennyi 1%-os állami támogatást kapott az Átlátszó, a TASZ, az EKINT, a Mazsihisz, a Mazsök, más zsidó szervezetek, a Hit Gyülekezetének szektája, az ATV, a Szabad sajtó MSZP pártalapítvány, stb stb? Vagy ezeket az állami támogatást, ezt a közpénzt nem teszik ki az ablakba ezek a szervezetek? Esetenként még azt is tagadják, hogy ezeket a közpénzeket megkapják?
Nem kellene azonnal elzárni a közpénzek kiáramlásának ezt az 1%-os útját, ha itt valóban közpénzekről, állami támogatásról van szó?
Hisz így akár magyargyűlölő, vagy idegen érdekeket nyíltan képviselő szervezetek is részesedhetnek közpénzekből!

legeslegujabbkor 2013.08.14. 15:49:54

@Makkasz: Ez a módja a kenőpénz juttatásnak mennyire magyaros, bezzeg Horvátországban Ivo Sanadernek nem volt építendő stadionja, pedig mennyivel egyszerűbb lett volna levespor támogatás helyett ilyenbe tömni a milliókat.

Makkasz 2013.08.14. 15:51:23

@s: Nem kell a kikozositeshez, megveteshez, tojassal dobalashoz, hatat forditeshoz ellenzek, csak jozan ertekitelet es tartas.

Makkasz 2013.08.14. 15:53:28

@legeslegujabbkor: A kenopenz, korrupcio nem a stadionokkal tortenik, maximum ott is. Lazar mikor az EU-s milliardokra rarepul, simicska es orban penzeert szall harcba brusszellel kozvetlenul. Ugy tunik mar az ottani burokratak szemet is csipte a honi kozbeszerzes.

legeslegujabbkor 2013.08.14. 15:57:27

@Makkasz: Nevezd ahogy akarod azt a módszert, hogy én támogatom pénzzel a neked kedves terveket, akkor te is támogatod jogszabályi háttérrel a nekem kedves befektetéseket.

Az EU-s támogatások pedig nem járnak automatikusan, legalább küzdjenek meg érte, vagyis kénytelenek ebben az esetben a látszatra is adni.

Makkasz 2013.08.14. 16:00:24

@legeslegujabbkor: Nem ertem mirol beszelsz. Nincs itt ekkora homaly.

Lopnak mint az allat es kesz. Ez mar nem elfogaddhato mertek es modszer EU-ban sem. A nemet, francia, angol polgar adojabol lehet hogy beveszi, tamogatni kell a lemaradt tersegeket, az kereslet, de kevesbe hogy a fobalfasz az o adojabol nemzeti burzsoaziat meg stadiont epit.

A valasztopolgar pedig ott is fontos.

legeslegujabbkor 2013.08.14. 16:04:48

@Makkasz: Miért, te nem nézed kárörömmel, hogy a pénzért mi mindent hajlandóak megtenni? Ha már a mi szervezeteinknek nem sikerült kordában tartani ezt a gyorsnaszádot, hadd nézzük fotelből a térden csúszást.

Makkasz 2013.08.14. 16:51:48

@legeslegujabbkor: Nehez ugy. Szurkoltam nekik mikor megnyertek a valasztast, de felev utan latszott, szar ugy. kesobb meginkabb.

Azert nem tudom, nem tudom ugy erezni, minel rosszabb annal jobb, mert nem nekik rosszabb elsosorban, hanem minden magyarnak. Azon belul barataimnak, szuleimnek. Nekem is a penz atcsoportositas veszteseget okoz.

A demokracialeepitest, a szabad piac megszunteteset nem tudom hogy viselnem, ha kozben gazdasagilag kurva nagy siker lenne meg hatalmas jolet. Szerintem akkor is hanynek tole.

Nade igy egyszerubb a figura, tolvaj, tehetsegtelen, pokhendi, ostoba banda, nemsokara beleverik a szarukba az orrukat.

tcom 2013.08.14. 16:56:27

MOL, Közgép, OTP, Hódmezővásárhelyi Közszolgáltató ZRT... Kb. ezek a támogatók.
Köszönjük Orbán! Önnek ezt is lehet. Garantálja a hülye magyar.

tcom 2013.08.14. 16:58:47

@Makkasz:

Késő! A nyugdíjasok nem interneteznek. A kormány meg elfoglalta a médiumokat. Van viszont rezsicsökkentés, azzal már meg is vannak a nyugdíjasok.

yard 2013.08.14. 17:00:29

Miért kell minden-minden csomón kákát keresni? Az élet szép, meg kell keresni a napos oldalát.
Például. Ha szeretett vezérünknek a Mars-utazás lenne a mániája, akkor mi lenne? Nyöghetnénk államadósságilag.
De szerencsére nem. Egy világszínvonalú magyar foci igenis megérdemel egy akadémiát, meg ilyesmiket. A bolondnak is megéri.

Rife67 2013.08.14. 17:01:16

@Libatolvaj takarodj:
Apeh weboldalán kis kutakodással találhatsz listákat erről. Ez nem olyan nagy titok.

legeslegujabbkor 2013.08.14. 17:03:22

@Makkasz: Azt mondanám, hogy kívülről már nem jön a pénz, belül már nincs kit megsarcolni, és keresik nemsokára azt a 7 krajcárt. De az élet mindig rácáfol, és még mindig lehet több és több adósságot csinálni, és még mindig van nyereséges, örömmel fizető cég.

lobster thermidor 2013.08.14. 17:08:26

Nézzétek már végig azoknak a vállalatoknak a listáját, amelyekkel azokat a bizonyos soha nyilvánosságra nem hozott "stratégiai megállapodásokat" kötötték Orbánék. Talán van mindegyikben egy titkos záradék, ami arról rendelkezik, hogy milyen összeget kell megcímkézniük a felcsútiak, vagy más csapatok javára.
Mert az biztos, hogy szinte az összes cég komoly összegeket folyatott a TAO-n keresztül a Orbán magánalapítványába, vagy az általa preferált csapatoknak. Nem kétséges, hogy az így juttatott pénzek magánzsebekben landolnak, hiszen az alapítványok, és a csapatok mind magánvállalkozások.
A felcsúti akadémia különösen problémás, mert Orbán saját tulajdonú földjén épül a sok milliárdos stadion, amelyet ha bármilyen ok miatt vége szakad az együttműködésnek nem fognak lebontani, és elhordani a miniszterelnök földjéről.
Ráadásul ha valami Orbánnak nem tetsző dolog történik az alapítvány körül, a föld tulajdonjogával rendelkező min. elnök egy egyszerű törvénymódosítást követő jogi furfanggal bármikor elbirtokolhatja az arra épített ingatlant.

Makkasz 2013.08.14. 17:13:30

@tcom: Nyugdijasorszag? Azert a nyugdaijasok sem vakok. Unokak (gyerekek) 30%-a munkanelkuli.

lobster thermidor 2013.08.14. 17:15:47

@Libatolvaj takarodj:

Jóember!
A TAO-ból elcsaklizott összeg sokkal nagyobb, mint az SZJA-ból jóváírható 1 százalék.

Makkasz 2013.08.14. 17:21:00

@legeslegujabbkor: Szerintem elfogyott a levego orbanek korul. keleti utjai, baltasgyilkoskiadas nem hozott sikert, ahogy josoltam, beszopattek azerek ezerrel.

Ugyanigy tragikusak arab vilagbeli korutjai, kinai szanlmaskodas, putyin keresztcsontig benyalas. orbika nem latja, hogy EU nem ellenseg, rossz fele vagdalkozik. A kiosztott latvanyos kokik utan egyszeruen, csendben, szabadsagharc nelkul belefojtjak sajat tehetsegtelensegebe.

Ugye dobbenetes, hogy a valaha lehivott legtobb EU-s penz mellet, az ellopott 10% GDP-nyi nyugdijpenz mellett (elkoltve evente 3% hamis GDP noveles a latszata), -1,7 % GDP novekedes. Utana, 0,6%-os novekedes, ugy hogy mezogazdasag!?! elso negyedevben 25%-ot nott (erted?), utana 0,1%-os novekedes.
Kozben kiderul, hogy 2012-ben kiszmalazott, GDP-be beletartozo, annak 1,7%-ot kitevo 500 mrd Ft-ot nem fizet ki az EU, szabalytalansagok miatt.

Mert Nemeth miklos es a tobbi kozgepes otletgazda a mernokeik magayr kamarai tagsaga alatal akartak megnyerni mindent. Es a folottuk levok is elhittek nekik, ez megy, mukodik. Ez a simicska rendszer bukasa.

Hamarosan belharc indul. Lazar-Csanyi meg semmi, lesz ez kemenyebb.

legeslegujabbkor 2013.08.14. 18:44:31

@Makkasz: Igen, ha leáll a gazdaság belföldi fogyasztás híján, nincsen honnan pénzt szerezni (ennek az időbeli megtörténtén vitatkozunk), a sallangoknak ítélt rendszerek már megfojtva, önkorik elfelejtve, helyettük lesz VIP kórház, VIP oktatás, bekerített VIP otthonok.

csikarcsi 2013.08.14. 20:56:45

@tcom: Hülyeségeket írsz. A nyugdíjas is internetezik, és nem veszi be a maszlagot a rezsicsökkentésről.

felcsutisuttyo 2013.08.15. 08:23:15

Orbán állandóan hazudik...DE Ő IS TUDJA, HOGY A BUKÁS ELŐBB UTÓBB BEKÖVETKEZIK A ÉS AKKOR NEMCSAK ELZAVARJÁK......!!!!!!!Fájni is Fog Hüvelykmutyi!!!!!!

tomwar 2013.08.16. 08:37:18

@Libatolvaj takarodj: Tudod, eleg nyilvanos adatok utan erdeklodsz...allj neki, es keresd elo!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.02. 16:05:25

mandiner.hu/cikk/20130918_mesterhazy_attila_3_4_5_uefa_licences_stadion_kell_az_orszagnak

Magyarországon jelenleg nincs, és a stadionrekonstrukciós program lezárásával sem lesz UEFA-licences stadion. Elképzeléseink szerint nagyon fontos, hogy 3-4-5 ilyen stadionnal rendelkezzen Magyarország. (Parlamenti felszólalás, 2004.)

(Mesterházy Attila gyermek-, ifjúsági és sportminisztériumi államtitkár felszólalása 2004. június 21-én)

alfax 2014.04.17. 12:44:58

Én azt hittem eddig, hogy teljes egészében állami pénzből épül, legalábbis a "kórházak helyett stadionokat építünk" így hangzik.